Referenser eller inte?

Finns det något egentligt värde i att ta referenser på kandidater vid rekrytering? Och hur gör man det mest effektivt om man känner att man inte vågar utesluta momentet i rekryteringsprocessen? Användbara tips (från Randstad) kan du hitta här.

Vill du behålla semesterkänslan i höst?

Efter att ha laddat batterierna under långa och härliga semestermånader är nu de flesta tillbaks på jobbet igen. Hur du gör för att klara omställningen och behålla energin kan du läsa mer om här.

Förbättra din kundupplevelse

Enkla och grundläggande tips på hur du förbättrar kundupplevelsen i din verksamhet hittar du här: ”1. Var tydlig med vad era medarbetare får och förväntas göra för att hjälpa kunderna och att lösa problem och kundklagomål. För att medarbetarna ska kunna agera utifrån vad de upplever att kunden behöver och vad kunden önskar så måste medarbetarna …

Förbättra din kundupplevelse Läs mer »

Att motverka diskriminering

Alla arbetsgivare ska arbeta med aktiva åtgärder för att motverka diskriminering. Du kan läsa mer om ditt ansvar enligt Diskrimineringslagen här. De aktiva åtgärderna ska tas fram i samverkan med anställda. Har du minst 25 anställda ska arbetet också dokumenteras och följas upp för ständig utveckling. Utformningen av rekryteringsrutinen kan tjäna som aktiva åtgärd och …

Att motverka diskriminering Läs mer »

Fungerar din onboarding?

Vi återgår till jobbet efter en underbar sommar och kanske är det dags att välkomna nya kollegor. Fungerar den viktiga onboarding-processen på ditt företag? Hur du undviker vanliga misstag kan du läsa mer om här.

Är du modig?

Mod har blivit en viktigt egenskap i en föränderlig värld och komplexa organisationer. Är du modig? Eller vill du bli? Läs mer här.