Förbättra din kundupplevelse

Enkla och grundläggande tips på hur du förbättrar kundupplevelsen i din verksamhet hittar du här: ”1. Var tydlig med vad era medarbetare får och förväntas göra för att hjälpa kunderna och att lösa problem och kundklagomål. För att medarbetarna ska kunna agera utifrån vad de upplever att kunden behöver och vad kunden önskar så måste medarbetarna …

Förbättra din kundupplevelse Läs mer »

Att motverka diskriminering

Alla arbetsgivare ska arbeta med aktiva åtgärder för att motverka diskriminering. Du kan läsa mer om ditt ansvar enligt Diskrimineringslagen här. De aktiva åtgärderna ska tas fram i samverkan med anställda. Har du minst 25 anställda ska arbetet också dokumenteras och följas upp för ständig utveckling. Utformningen av rekryteringsrutinen kan tjäna som aktiva åtgärd och …

Att motverka diskriminering Läs mer »

Fungerar din onboarding?

Vi återgår till jobbet efter en underbar sommar och kanske är det dags att välkomna nya kollegor. Fungerar den viktiga onboarding-processen på ditt företag? Hur du undviker vanliga misstag kan du läsa mer om här.

Är du modig?

Mod har blivit en viktigt egenskap i en föränderlig värld och komplexa organisationer. Är du modig? Eller vill du bli? Läs mer här.

Har du koll på det nya arbetsvillkorsdirektivet?

Vad innebär det i praktiken? Inga genomgripande förändringar men en del arbete för HR-administrationen. Läs mer här. Brinkegruppen i dagens kontor uppdaterandes kunskap om arbetsvillkorsdirektivet.

Ta kontroll över din kompetensutveckling

Utvecklingen går snabbt och ställer krav på att vi själva tar kontroll över vår kompetensutveckling. Tips på hur du kan göra för att bredda och utveckla din kompetens hittar du här.